Primăria municipiului Hîncești a inițiat consultarea publică a proiectului de decizie privind aprobarea Regulamentului de administrare, gestionare și protejare a spațiilor verzi. Documentul a fost elaborat în cadrul Platformei Locale de Mediu Hîncești, parte a proiectului „O justiție verde pentru un mediu protejat și comunități durabile în Republica Moldova”, implementat de EcoContact.
Regulamentul propune un cadru local pentru gestionarea zonelor verzi din municipiu. Sunt stabilite proceduri pentru întreținere, tăiere, curățare și regenerare, precum și responsabilitățile instituțiilor implicate. Documentul include clasificarea spațiilor verzi, regulile de îngrijire și cerințele pentru autorizarea intervențiilor asupra vegetației.
Proiectul are drept scop și o informare mai bună a comunității, astfel încât procesul decizional referitor la spațiile verzi să fie mai deschis și mai ușor de urmărit. Beneficiarii sunt autoritățile publice locale, locuitorii municipiului Hîncești, instituțiile publice și agenții economici.
Prin aplicarea Regulamentului se urmăresc protejarea zonelor verzi, reducerea riscurilor pentru populație, îmbunătățirea calității aerului și o administrare mai bună a spațiilor verzi, pe baza unor proceduri clare.
Recomandările pe marginea proiectului pot fi transmise până la data de 17 decembrie 2025 la adresele indicate de Primărie. Proiectul de decizie și anexele pot fi consultate pe pagina oficială www.primariahincesti.md sau la sediul instituției.
Totodată, luni, 24 noiembrie 2025 EcoContact a participat online la consultările publice organizate de Primăria orașului Ialoveni privind promovarea Regulamentului local al spațiilor verzi, elaborat de organizație în cadrul Platformei Locale de Mediu Ialoveni.
EcoContact continuă să ofere expertiză tehnică autorităților locale prin Platformele Locale de Mediu, sprijinind elaborarea de regulamente și politici locale în diverse domenii de mediu, de la gestionarea spațiilor verzi până la alte inițiative necesare pentru un cadru local mai bine protejat și administrat.